Reklamasjon
Ultimate Nordic er stolte av å representere mange sterke og anerkjente merkevarer i det norske markedet! Selv om alle våre produkter gjennomgår grundige tester, vil det dessverre av og til være noen varer som slipper igjennom uten riktig kvalitet.
Vi følger reglene i forbrukerkjøpsloven og tilbyr som utgangspunkt minimum to (2) års reklamasjonsrett, med mindre det er angitt en utvidet garanti på det enkelte varemerke. Reklamasjonsretten gjelder mot produksjonsfeil eller andre mangler som kan kontrolleres i produksjonsprosessen, og ved feil eller mangler skal vi reparere eller erstatte varen med et tilsvarende produkt uten omkostninger for deg som kunde.
Viktige punkter ved en reklamasjon:
- Reklamasjoner skal iht. Forbrukerkjøpsloven rettes mot selger eller salgssted, altså der hvor produktet ble solgt.
- Du er pliktig å fremlegge kjøpsbevis (kvittering eller bankutskrift) med kjøpesum og dato, for å kunne benytte deg av reklamasjonsretten.
Hva dekkes ikke av reklamasjonsretten:
Reklamasjonsretten dekker ikke skader som skyldes normal slitasje, feilbruk eller manglende/feil vedlikehold, men kan uansett kanskje repareres mot en avtalt tilleggskostnad.
Her melder du inn din reklamasjon:
Reklamasjoner skal meldes inn i returportalen. Denne hjelper deg enkelt igjennom skjemaet. Pliktige felter er merket med en (*) og må fylles ut før du kan sende inn.